• White Facebook Icon

Föreläsning

Susanne Einhorn "Kundpsykologi - konsten att bemöta olika kundtyper"

23 oktober | 18.30 | Gällivare Folket Hus

Ni som deltog i vår första föreläsning med Susanne kan nog hålla med om att den var användbar och gav både ny energi, användbara tips och nya sätt att tänka när det kommer till merförsäljning!

 

Nu har ni chansen igen till vidare kunskap i ämnet, nämligen konsten att bemöta olika kundtyper!

Företagarna Gällivare bjuder på fika!

 

Läs mer om föreläsningen

Pris 

Föreläsning inkl. fika är kostnadsfritt,

men om du bokar och inte nyttjar din/dina

plats/platser, debiteras du 250 kr/plats.

 

Plats 

Gällivare Folkets Hus

Tid 

18.30 - 21.00

Sista anmälningsdag

16 oktober

Bokningsbekräftelse 

Den 17 oktober bekräftar vi om du fått plats på föreläsningen! Gällivare Handels medlemmar prioriteras först, i övrigt gäller först till kvarn!

Vid frågor kontakta 

Marlene Lindgren 070-296 72 82

Anmälan har stängt

Pålästa, medvetna och ständigt uppkopplade kunder ändrar dagens arena. Kräsna kunder som lätt kan knappa hem en vara i sin mobil eller hitta information på nätet kräver mer än förr. Nya kundbeteenden påverkar oss i alla branscher. Dagens viktigaste ord i alla verksamheter stavas kundupplevelse. Levererat från människor till människor. 

Supernöjda kunder, lyckliga säljare och framgångsrika företag!

 

Att få insikt i människors psykologi samt deras motivation kan vara komplext. Här lär du känna fyra personlighetstyper och deras behov, önskemål och drivkrafter. När du ser mönstren får du en skarpare känsla för vem du kommunicerar med och hur du bemöter andra såsom de behöver bli bemötta för att bli sitt bästa jag.

 

Om konsten att kommunicera:

Lär dig se människor från ett nytt perspektiv. Att tro att alla ska bemötas lika är ”old school”.

 

Ditt kroppsspråk:

Fascinerande forskning visar hur ditt kroppsspråk påverkar din och andras uppfattning om dig själv.

 

Om olika personlighetstyper:

Vilken personlighetstyp är du och dina kunder?

 

Traditionella Tore som behöver kalla fakta och konkret information (Jag måste sova på saken)

Utåtriktade Ulla som vill prata semesterminnen (Jag måste fråga min väninna vad hon tycker)

Speciella Isabella som behöver få mycket positiv feedback ( Tar ni guldkort?)

Risktagande Rikard som behöver snabba puckar (- Finns 2020 års modell?)

Att sälja till olika personlighetstyper:

  • Hälsa och välkomna

  • Behovsanalys

  • Presentation/argument

  • Merförsäljning

 

Vem är jag och var är min potential?

Deltagarna gör en snabb personlighetsanalys. Analysen innehåller 12 konkreta tips för personlig utveckling.

Att vända en gnällis till en snällis:

Sex enkla steg att hantera en missnöjd kund.

Mer om Susanne ...

Beteendevetaren, säljexperten och inspirationsföreläsaren Susanne Einhorn brinner för det lyckade kundmötet. Under föreläsningar med Susanne får deltagarna få beprövade modeller och verktyg som enkelt kan omsättas i det dagliga arbetet. Ni kommer att få med bilder, historier och enkla modeller, berättade med humor och värme. Mängder av framgångsexempel från alla de företag som Susanne Einhorn arbetat med kommer att återges. Susanne har mer än 25 års erfarenhet av att utbilda inom retail där hon har jobbat med över 250 företag i 25 länder. Genom åren har Susanne säljtränat fram 4 vinnare i klassen ”Årets Butikssäljare” där prisutdelningen sker på den årliga prestigefyllda Retail Awards-galan.

 
 

© 2020 Gällivare Handel